Aku Tak Nak Pakai Gigi Palsu lahhh

www.tips-fb.com
Salam :)


manusia takkan lepas dari dugaan
manusia takkan lepas dari ujian..
namun, bila diuji..
kita sering ingat padaNya..
bila gembira,
kita mula lalai..
lupa padaNya..
akur pada nikmat dunia
ingkar pada suruhanNya..


dugaan datang lagi
aku redha dengan ujian ini..
aku pasrah
bukankah kesakitan itu penghapus segala dosa? *mudah-mudahan...


Mom : akak, gi lah cek gigi tu..kalau kena cabut kang susah..tak pasal-pasal pakai gigi palsu


Aku : taknak lah..sikit je nih..

Mom : kenapa? takut kot2 kamu terajang doktor gigi tu lagi sekali?

Aku : er...mana ada...isk tak takk . * kenapa kaki aku yang tak berapa nak panjang nie leh terajang doktor tu? tindakan luar kawal,mungkin.




SAKIT GIGI





tips untuk kurangkan sakit gigi :

"Nasihat pada diri sendiri bahawa sakit tatkala malaikat datang untuk mencabut nyawa tu lebih sakit daripada sakit gigi ". *psiko diri sendiri untuk elak sakit.heh

err..err..nape lah ngan gigi aku ni..tak mau pakai gigi palsu lagik.. :[





Masa kecik-kecik dulu kan, ada la sebuah buku citer tu bagitahu..ni buku citer tu yang bagitahu tau...aku sampaikan jerk..ngeh3..buku citer tu gtau, kalau gigi tercabut, simpan bawah bantal. Besok2 pagi kamu bangun, gigi kamu bertukar jadik emas. miahahaaa..nasib baik aku tak terpengaruh ngan buku citer tu. korang terpengaruh tak? hihihiii




ehem..masih konpius sama ada nak gi klinik gigi ataupun tak. isk.

terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

45 comments:

  1. awat gg cikbelog... klo pkai gg palsu, jgn lupe beli polidnt ye..hahah

    ReplyDelete
  2. @IeQa aWr entoh le nape tetiba sakit.haha tak mau pakai gigi palsu lagik ;p

    ReplyDelete
  3. ewww..tlg lah jgn pakai gigi palsu.. g g jumpak doktor nunnn!

    ReplyDelete
  4. ok ape gg palsu, tahan lame, he
    singgah sambil komen

    ReplyDelete
  5. ololo.. kesiannnye.. p je la jmp doktor.. ;D

    ReplyDelete
  6. xmahu pakai gigi palsu lagi, baik g sekarang jumpa doktor gigi...

    mane lah tahu kot2 la kan doktor gigi tu hensem...kekeke

    ReplyDelete
  7. gi je jmpe dokter gigi..lagi lama tggu lg besar kemungkinan gigi kena cabut..sila rasa cuak skrg =P

    ReplyDelete
  8. pergi klinik law x
    kene letak gigi bawah bantal pas nie..
    lalala~~
    *pecah rahsia wat dulu2~~*

    ReplyDelete
  9. aku dok amal baling gigi atas bumbung (gigi atas) dan tanam gigi (gigi bawah). orang kata petua gigi cepat tumbuh......

    yang aku penah dengar citer kalau kita letak gigi bawah bantal nanti tooth fairy amik gigi tu.. dia akan tinggalkan wang mas sebagai ganti. he he..... sampai skang aku percaya. =)

    ReplyDelete
  10. pokcik pun sakit gigi...pasni nak tanam gigi la plak..

    ReplyDelete
  11. As'salam...

    alahai sianya..gi la jumpa doktor..

    ReplyDelete
  12. fiq pn pernah sakit gg gila2 sbb gg bongsu wat hal.

    ReplyDelete
  13. selalu nyer kumur ngan air garam... tak pun kalau bole gigit cengkih... kurang sket sakit nya

    ReplyDelete
  14. tapi kecik2 mak wan suke nyanyi lagu buai laju2 kan ada pasal gigi gak kan

    "bila tubuh gigi pandai baca kitab"

    haha

    kalau x tumbuh x pandai kot

    huhu

    ReplyDelete
  15. @mr.syazwan nasib baik cikbelog tumbuh gigi..ekeke

    ReplyDelete
  16. @twinkle twinkle heee insyaAllah..hihiiii..konpius lagik nieh

    ReplyDelete
  17. @Hellioz cikbelog fobia ngan dr gigi..sangat fobia!

    ReplyDelete
  18. @iLa SaHaR nak kumur ngan air garam la. Tak sanggup nak gigit cengkih..hee tengs ila :)

    ReplyDelete
  19. @fiq mau demam bila tumbuh gigi bongsu

    ReplyDelete
  20. @Amy Syaquena wsalam.hye amy..hurmm...insyAllah, nanti cikbelog pi..tapi tak janji nak pi..ehee

    ReplyDelete
  21. @HaNTwO kalau tanam, gigi tumbuh cantikkan..

    ReplyDelete
  22. @oya sangattt sangat sangaaattt tak suka tau oya

    ReplyDelete
  23. @Peminat Katie Holmes tindakan luar kawal.Aku pun tak tau camne jadik camtu

    ReplyDelete
  24. dulu selalu sakit gigi.
    skang pon byk gile gg berlubang.. :P

    ReplyDelete
  25. hehe ketuk je gigi yang sakit tu bagi ilang, dah xde, xde la sakit gigi hee

    ReplyDelete
  26. aku pernah dengar
    benda yg paling sakit di dunia ini ialah kematian
    yg kedua ke ketiga adalah sakit gigi o.O

    percaya x? @@

    ReplyDelete
  27. he2..ya eh cm tu...xpnh dgr lak yg letk bawah bantl tu.....yg baling ats bumbung ila tahu...dlu kecik2 mst baling ats bumbung...konon2 bg gigi tunbh cnrk..ehhe

    ReplyDelete
  28. lwak la cite gigi tuka jadi emas tu..hehe..

    ReplyDelete
  29. sakitnye bila gigi sakit.. huhu

    btw, kal0 dlm citer toothfairy yg the rock berlakon, tuka jd duit. =)

    ReplyDelete
  30. @Puteri Iqa Izyan owhh harap2 gigi cikbelog ni tak berlubang..taqowt nak simen..hee

    ReplyDelete
  31. @padin hheee ketuk dengan tukul ke?ekeke

    ReplyDelete
  32. @Fakhrur Razi berkata percaya sangat2..mak aku pun cakap camtu.. :D

    ReplyDelete
  33. @HonEyBuNNy hee cikbelog plak tak penah dengar cite tentang baling ats bumbung..Kalau tanam ada lah dengar..hehe

    ReplyDelete
  34. Blog Baru (2010) Pilihan??? kalau berbesar hati untuk undi saya. UNDI N0.108. nak tahu lebih lanjut? tekan sini

    http://miela-tahril.blogspot.com/2010/12/blog-baru-2010-pilihan-undi-no108.html

    terima kasih kerana sudi meluangkan masa :)

    ReplyDelete

sila senyum sebelom komen +__+