sebab musabab menjejakkan kaki ke dunia blog

www.tips-fb.com
hye u oL..!



dah makin ramai yang join dunia blog nie kan..dan setiap orang yang berblog mempunyai tujuan masing-masing kan? so..cikbelog ngan gatal tangannye nak menyenaraikan tujuan2 berblog..eh mana tau kot korang pon mempunyai tujuan yang sama kan kan..?


aii senyum sorang2 yeaa



1) sekadar mengisi masa lapang

ada juga blogger yang berblog sekadar untuk mengisi masa lapang..dan selalunya skop blog mereka lebih mengisahkan tentang kehidupan mereka..dan mereka juga kemungkinan akan mengupdate blog bila ada masa lapang je..dah memang tujuan berblog untuk masa lapang kan..





2) menjana pendapatan

ade gak yang berblog untuk tambah pendapatan..eh berblog pun leh wat income tau! tak sikit income yang dapat, banyak pon jadik la kannn..entry diorang slalunya berkaitan ngan perniagaan dan yang sama waktu ngannye lah..join nuffnang pon salah satu contoh gak..hehe





3)berkongsi kisah peribadi

tak dinafikan ramai sangat blogger yang blog tentang kisah hidup mereka..eh cikbelog suka baca belog yang camni! lain orang lain kisah hidupnya..lagi best kalau blogger ceritakan tentang kisah chenta diorang yang berbunga mekar..cikbelog pon turut rasa bahagia..ahaks! tapi ingat yea,cinta tak selamanya kekal..sayang mungkin ada walaupon xde cinta.. ;)



bagi blogger Malaysia yang stay kat overc plak akan berkongsi cerita tentang kisah hidup mereka di rantau orang..menarikkan?sambil2 baca entry leh la usha gambar2 yang ditempek lam entry diorang tuh .



eh tapikan..cikbelog selalu gak terbaca entry yang mengatakan diorang dikutuk sebab selalu sangat berblog tentang kisah peribadi diorang..eh biar la kat mereka dan blog mereka..ade ke peraturan blog yang mengatakan "anda dilarang berblog tentang kisah peribadi anda dan so wat eva??ade ker..??xde kan..jadik jangan la dikutuk2 blog orang..masing2 dah ada blog masing2 kan maka oleh itu yang demikian kalau dah rasa nak kutuk sangat..apa kata korang kutuk je blog korang..puas ati kan..hehee





4) mencari jodoh

"sahaja aku berblog kerana nak cari jodoh"..aha! ade tak antara korang yang berblog sebab nak dapatkan jodoh? haha..kalau ade..cikbelog doakan korang bertemu jodoh la yea..tentu sweetkan jatuh cinta menerusi blog..yela..baca blog je trus jatuh cinta kat tuan punye blog..eh ade ke camtu?hehe





5)sekadar suka-suki

orang ade blog, kita pun teringin nak wat blog..spesis cikbelog la tuh..haha..kemudian daripada tujuan untuk bersuka suki maka jadilah ketagih nak update blog hari2..kalau buleh tiap saat nak update blog..maklom lah..ketagih katakan..hekk..walaupon x tau nak update tentang apa tapi nak update gak..dah macam gila bayang dah nieh..





6) mengkritik

tak dinafikan ade gak yang berblog untuk mengkritik..kritik la siapa2 pun..kritik artis,kritik ahli politik sampai pemes then kena tangkap..ops!..btw,selalunya blogger lelaki akan buat entry untuk mengkritik perempuan yang berkaitan ngan sikap perempuan ; 10 jenis perangai perempuan yang direject oleh lelaki or so wat eva lah..then blogger perempuan plak akan mengkritik lelaki : 10 jenis lelaki yang dibenci pompuan..! macam salah sorang blogger tu..entry beliau banyak yang mengkritik pompuan..ekceli tak de la mengkritik 100%..ade gak part2 pujian tuh tapi x banyak! haha..pape pun cikbelog memang suka baca blog tu..nak tau? skodeng sendirik! ;p









walau apa pon tujuan korang berbelog, korang berbelog lah ngan aman damai tanpa sebarang unsur cacian,makian,kelucahan..ok? bagi anda yang suka baca blog tapi x de blog, apa kata korang wat blog dan join gengblogger?baru la korang leh rasakan betapa besnye dunia blog nieh! =)



















pssstt : kita takkan paham situasi seseorang selagi "kita x berada dalam kasutnya!"









MyEm0.Com
terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

4 comments:

  1. berblog sbb suke menaip.
    suke menulis.
    and suke bercakap.
    kadang2 bercakap penat, jadi express it into words. =)

    ReplyDelete
  2. saya dah pakai kasut..

    ReplyDelete
  3. ehem..ehem...trafic jem..pon..pon.. :D

    ReplyDelete
  4. tujuan utama saya buka blog : UNTUK BERKONGSI.

    berkongsi apapun yang saya coretkan dalam blog. sebab kadang-kadang perkongsian pengalaman ni dapat mengurangkan potensi untuk kita melakukan kesilapan.
    BELAJAR DARI KESILAPAN. tak semestinya dari kesilapan kita sendiri, tapi jugak dari kesilapan orang lain. takkan kita nak buang masa dengan melakukan kesilapan je, at least dengan begini kita dapat kurangkan masa melakukan kesilapan.

    that's why for me, perkongsian ilmu dan pengalaman itu penting. hihi, lagi satu sebab minat jugak :P

    ReplyDelete

sila senyum sebelom komen +__+