skandal vs boyfriend

www.tips-fb.com


pada satu malam yang riuh, diri terpana bila ada yang bertanya :



misz toek : cikbelog, kau curang x?

erk..aku bertafakur


cikbelog : curang?aku curang ngan sape?
misz toek : curang ngan pakwe ko la..takkan la ngan mak ko kot..
cikbelog : oh, ayat ko kurang jelas tadi..kenapa?
misz toek : kenapa ko ngelak dari jawab soalan aku?
cikbelog : aku tak tahu apa maksud curang..[innocent]



aku tak tahu apa maksud curang? nampak sangat tipu kan..tapi kadang2 terfikir..salah ke curang sebelom kawen? bukan ke sebelom kawen, kita kena pilih betol2 kan kan kan? tapi pendapat tu tak boleh dijadikan falsafah juga..ada je yang kawin dengan pilihan hati menemui jalan penceraian..no doubt* ..memang banyak sangat kes macam tu kan..


bila kawan2 perempuan berkumpul dan membuka isu "skandal vs boyfriend" ..banyak pendapat yang dapat didengar..bak kata seorang insan.."kita boleh hidup tanpa skandal tapi tidak tanpa boyfriend".eh tiba2 ada yang menyokong..


"betol! skandal tu penting untuk hilangkan bosan tapi boyfriend..walaupon kita bosan dengan dia tapi dia mesti dan perlu ada bersama kita.." x paham kan ayat tu? aku pun x faham..tapi aku tahu maksudnya kot..mungkin..wanita , walau di keluar dengan lelaki mana sekali pun(bukan kekasih hati mereka), hati dan perasaan dia tetap pada kekasih hatinya..eh?betol? aku tak pernah try lagik..so tak dapat nak sahkan kesahihan auta tuh..nanti aku try dan ternyata tepat,aku bgtahu korang eh?hee~


boyfriend a.k.a kekasih hati..adakah mereka kecewa bila mereka diduakan?bagi aku mereka tak patut kecewa sebab banyak sangat isu semasa sekarang menunjukkan suami pukul isteri..sebab isteri dipukul? suami angau ngan pompuan lain..


jadi, bagi aku tak patut la kekasih hati a.k.a boyfriend cemburu atau buat2 sedih bila girlfriend korang main kayu 3 sebab bila kawen nanti konpem korang jugak akan mendua tiga empatkan isteri korang..kan? ok..memang tak semua lelaki sama tapi kebanyakkan begitu..ops! jangan disangkal kenyataan ni sebab memang begitu!


salah ke ada skandal? aku tak pasti salah ke tak.apa maksud skandal sebenarnya?teman tapi mesra eh? oh! yelah tu..teman tapi mesra..eh bila dah jadi teman tentulah mesra..sahabat tapi mesra ada x? skandal sebelum mempunyai suami atau isteri tak salah la kan..as long as korang tak siyes ngan pasangan korang masing2..korang bebas untuk mempunyai skandal..tapi kalau dah agak2 nak siyes ngan pasangan masing2..jauh2 la diri dari skandal kot nanti terbawa2 sampai kawen..kan susah.









tapi..perlu ke mempunyai skandal?











ku perlu sahabat sepertimu
kerana ku bahagia bersamamu
ku gembira dengan lawak bodo* mu
ku kan sepi tanpa katamu
curangkah aku?







MyEm0.Com

terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

5 comments:

  1. Jangan r skandal2.. kesian kt kitorg yg setia nih.. xsemua lelaki sama taw.. T.T

    ReplyDelete
  2. takpe kot hehe..sblom kawin kena pilih btui2, sokong tang tu..

    ReplyDelete
  3. hafiz - kamu setiakah?hehe

    matt - trimas kerana bg sokongan! hehe

    mahira - anda mmg tepat.. =)

    ReplyDelete

sila senyum sebelom komen +__+