terima kasih cikgu! (n_n)

www.tips-fb.com
Selamat Hari Guru

Terima Kasih Atas Segala Jasa dan Pengorbananmu



rasanya masih belom terlambat cikbelog nak ucapkan SELAMAT HARI GURU kepada semua guru di dunia ni..keranamu guru cikbelog boleh berada di mana cikbelog berada sekarang..

teringat plak zaman skolah rendah skolah menengah dulu..guru yang paling banyak bagi keja skolah..guru tu laaaa yang paling x suka..guru yang slalu masuk kelas sembang2 jap pastuh kuar..ha...guru tu laaa yang paling cikbelog sayang! hahaha..

walaupun guru ni pelbagai perangai dan sikap..cikbelog tetap sayang guru2 cikbelog sebab mereka banyak bagi ilmu tanpa rasa jemu..cikbelog sangat kagum ngan cikgu math..beliau memang gigih untuk ngajar cikbelog sebab cikbelog nie kalu matematik memang teroknye laa! hadesss! tapi Alhamdulillah cikgu2 Matematik nieh x penah jemu nak ajar cikbelog..

masih ingat lagi masa darjah 1..nie baru masuk skolaa la nieh..cikgu math tu tanya 6-1 = ? .. cikbelog ngan slumber yang memang sedia bodoh ngan matematik nieh gi jawab.."sama ngan 6 cekgu!!" ha..tengok! punye la budus matematik..6-1 pon cikbelog jawab sama ngan 6..ape ko ingat ni sifir ker?? muahhaaa..!

banyak kenangan bersama cikgu..cikbelog penah kena denda jalan itik masa darjah 5 sebab x bawa kertas lukisan ke sekolah..hadoiii! penat siottt jalan itik nieh..terkedek2 dari dalam kelas sampai luar kelas..sampai skang cikbelog ingat agi nama cikgu tuh..hee..bukan berdendam tapi tu kan kenangan..disebabkan cikgu tuh la cikbelog tau cne nak jalan cam itik..tanpa beliau konpem cikbelog tak leh rasa betapa penatnye itik2 berjalan sebab jalan itik nieh lenguh segala urat kaki taw x!!

naik darjah 6..kepala ni plak kena ketuk ngan botol air mineral ngan cikgu BM..bukan cikbelog sorang kena..satu kelas kena..tuh sume gara-gara x ciapkan karangan BM!! muahaha..padan mukaaa! sape suwoh malas..kan dah kena habuan..hehehe..pecah gak la botol mineral tuh..mineral kecik jer..tapi sakit gak ar..hehee..balik jer dari skolah..cikbelog terus ciapkan karangan tuh tanpa menghiraukan situasi sekeliling..malam pon wat lagi karangan tuh...esokkan tuh..masa on the way nk gi skolah cikbelog berjaya gak siapkan karangan tuh!!fuhhh~ lenguh jari2 jemari..bukannye satu karangan tapi banyak karangan..maklom la cikgu tuh bagi masa seminggu untuk siapkan karangan..hehe..moralnye..janganla duk tangguh2 keje yeaaakk!

tapikan..keajaiban berlaku masa cikbelog form1..cikbelog nie kan memang x pandai math..tapi bile masuk form 1..cikbelog asyik dapat A jerr math..hehee..gumbira sangat!! ku suda jatuh cinta pada matematikk~! mungkin disebabkan cikgu tuh selalu memberi perhatian dan selalu bertanya padaku..ahakk! kalau xleh jawab sah2 kena ketuk ngan die dpan class..malu beb!! cikbelog suka tengok gaya cikgu math tu..klasikk sangat..hehe..kasut putih lubang2 ngan kot itam..pastu ade misai..fulamakk! encem! tapi rambut dah ade uban..haha..terima kasih cikgu sbb bagi peluang kat saya dapat A matematik.. =_=

pastuh masuk form 2..cikgu matematik kesayangan cikbelog pindah skolaa..ngan otomatiknye jugakkk markah matematik cikbelog down dan dapat B..kadang2 dapat C..huh..pastuh..memang dah x rasa A lagi dah..moral di cini..jangan anggap murid2 di kelas cemerlang semuanya pandai matematik !

naek form 3..cikbelog kerap kena rotan ngan ustazah..hehehe..sebabnye slalu xleh jawab soalan2 yang beliau akan tanya sebelom beliau mengajar..hoohoo..very bad i am..dapat je result pmR..cikgu matematik yang ngajar cikbelog masa form 3 bg satu ayat power kat cikbelog..nk tau dia cakap apa??

" kamu nie kalau Matematik memang x penah2 nak dapat A ker?bla bla blaaa..."

hoho..saya pon pelik gak cikgu nape saya x leh nak dapat A lam matematik..tapi xpe..tu bukan salah cikgu..bukan juga salah ibu mengandung yea! dan juga bukan salah bapak yang tolong ibu mengandungkan saya..oh ya! ustazahh, saya dapat A untuk Agama Islam! rotan ustazah tuh berkesan laa..hehee

kejadian nie berlaku masa form 5 kalu x cilap cikbelog..huhuuu..korang tahu kan buku rujukan kimia? buku rujukan kimia kan tebal2 kan...kan....kepala cikbelog ni penah dihempuk ngan buku rujukan kimia tuh gara2 x bawak sehelai kertas latihan kimia..sehelai jerkk..betol x tipu! bukan 1 set soalan tapi sehelai..wawaaaa..sakit wooo..! bengang gak la kepala pas kena hempuk ngan buku tuhh..tapi cikbelog tak nangis k..haha..kontrol muka dan jiwa..pas cikbelog kena hempuk..cikgu tuh terus berjalan ke bahagian belakang kelas..tiba2 cikbelog dengar satu lagi hempukkan hinggap di kepala kawan cikbelog..lam ati nieh berkata.."yes!! ade patner!! hahahaa..xde la aku malu sorang2..ngehngeh!"

kenangan itu sungguh indah..cikbelog rasa enjoy sangat bila dah remaja belia camni teringat kenangan zaman skolaa..hehee..oh ya! cikbelog juga nak ucapkan terima kasih banyak2 kat mumy cikbelog selaku cikgu pra sekolah cikbelog..beliau gak ngajar cikbelog masa darjah 6..dan beliau gak la yang ngajar cikbelog ngaji pas solat maghrib..daripada x kenal alif ba ta..sampai la dah khatam quran..beliau masih lagi setia mengajar cikbelog ilmu dunia dan akhirat..terima kasih..jasamu sungguh bernilai buat seorang insan yang masih tercari2 erti dunia dan akhirat..

jadik, sempena ngan Hari Guru nie..cikbelog nak bagi korang dengar satu lagu nie..bes! dengar tau..

video

terima kasih guruku - laskar pelangi





pssttt : jadi guru zaman dolu2 lebih senang daripada jadik guru zaman sekarang..kan??







MyEm0.Com


terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

0 orang pengkomen kacak gojes:

Post a Comment

sila senyum sebelom komen +__+