rumah kata pergi, hostel kata "mari,mari !! lai laiii ! "

www.tips-fb.com

salam u ols ;)



hari ni hari last i ols bercuti dan harini jugak tepat jam 8.00 pagi camtu la kot, i ols akhirnya tiba jugak di stesen bus Melaka ni..apa lagi kalau bukan Melaka Central..walaupon i ols hanya pelajar dalam negeri, tapi i ols amat berasa sedih, sayu, pilu untuk menjejakkan kaki di sini.



i ols agak, feeling ni akan berkurangan sekiranya i ols bertemu jodoh ngan makhluk yang bernama lelaki di negeri ini..aggaggaaa~ gatal !



untuk pengetahuan umum u ols, i ols naik bus transnasional lam kul 8.00 malam, pada hari sabtu bersamaan 26 Jun 2010.. i ols agak terkejut keberukkan apabila mendapati bus transnasional tersebut bertingkat cam mangkuk tingkat..i ols agak dan sangat dan memang tak suka bus 2 tingkat.. i ols memang la gayat tapi itu bukan sebab utama !



yang pasti, bus dua tingkat itu sangat sempit dan tak selesa dan dan dan dan...! i ols tak sukaaa bus tersebut dan dengan demikian jugak, i ols dah wat pakatan secara berjemaah bersama rakan-rakan seperjuangan i ols untuk memboikot bus tersebut.hahaha..memandangkan pemandu bus yang tak brape nak hensem lagi kerek lagi sombong lagi bongkak lagi menambah menyampah i ols untuk naik bus tu .. kepada abang2 driver bus, jangan nak sombong ya..sebagai manusia, kita perlu hormat orang lain supaya orang lain terbuka pintu hati untuk menghormati kita, okei ?



setibanya di hostel, pepagi buta i ols da wat dosa..wakaka..dasar budak tak baik..memang cam tu kan.. apa dosanya? dosanya ialah menipu atau lam bahasa sopannya ialah berpura-pura..eh? ekceli i ols tak tinggalkan buku balik kampung pon sebelom cuti hari tu, jadi, pagi tadi, i ols berpura-pura amix buku balik kampung kat pondok jaga memandangkan mak cik jaga dah skodeng i ols dari jauh kan, so, i ols terpaksa la menipu cam tu..salah ke? hohoo..i ols pon tak tau kenapa i ols anti ngan hostel ni meskipun i ols tahu hostel ni tak berdosa..mungkin peraturan yang menyebabkan i ols dan hostel agak sukar untuk berbaik seperti adik beradik..



yang paling cedey nye pulekk, tilam i ols da pun ditukar gantikan ngan tilam buruk..hampeh tul..bile la diorang nak bagi tilam vono kat i ols ni kan..muehehhee..



aishh...rindunya kat umah ! rindu kat bilik, rindu kat katil, rindu kat meja makan, rindu kat peti, rindu kat dapur, rindu ngan tv, rindu ngan Hagemaru, rindu ngan dendam orang minyak, rindu ngan sofa depan tv, rindu ngan bantal, rindu sangat2!!!



selamat tinggal rumah, selamat datang hostel ;)







aku kan cuba

mencintai tempat ini

sedaya hatiku~






MyEm0.Com
terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

5 comments:

  1. selamat belajar ya! jgn sayu=)) kalo balik hostel pun blog kena update taw! hehe

    ReplyDelete
  2. aha!i'Allah akan diluangkan masa utx blog..hehhee

    ReplyDelete
  3. belajar dekat mana YER ?
    i pown tak suka bas dua tingkat !
    benci..
    tak selesa ~

    ReplyDelete
  4. cik tira - blaja kat.....erk..maktab..ehehe

    ReplyDelete

sila senyum sebelom komen +__+