Pelangi kehidupan

www.tips-fb.com
salam u ols =)




hati ini keliru~




Hari ini ialah hari Ahad iaitu 8 Ogos 2010..lagi 3 minit, jam 12.00 tengah malam ( kalau ikut jam kat lappy saya) dan bertarikh 9 Ogos 2010. Tak lama dah nak puasa. 11 Ogos 2010, masuk la 1 Ramadhan kan ? hmm..InsyaAllah, harap-harap sempat la saya sambut Ramadhan tahun ini kan. Maklumlah tak siapa tahu ajal maut ini kecuali Allah yang Maha Esa. betul tak ? eh, feeling jiwang pulak malam ni..ekeke



baiklah, saya agak neves menyambut Ramadhan pada tahun ini. Mungkin sebab tahun ni merupakan tahun yang paling banyakkkk sekali berlaku perubahan dalam hidup saya.. seeee! saya dah mula nak feeling3 lagikk..



eh, lupa pulak nak bagitahu korang, entri kali ini sangat tak de input mahupun info ilmiah..ceh! macam la entri sebelum ni ada info atau input yang ilmiah kan ? perasan la ko sorang-sorang..hekhekk






indahnya dilahirkan sebagai wanita~






hmm, nyamannya malam ni. Angin pun sejuk je..eh, korang nak tahu tak, ada lah satu malam tu. Lebih kurang jam 12 tengah malam, saya ada dengar bunyi ayam berkokok. Pelikkan ? pelik ke tak situasi tu? sebab, saya tak penah2 lagik dengar ayam berkokok jam 12 tengah malam. Kalau awal-awal pagi tu biasalah kan. Mungkin, ayam tu lapar kot. well, saya memang suka buat tekaan stupido macam tu.



eh, entri kali ni panjang tau. Sebab, saya memang dah niat nak merapu meraban untuk entri kali ni. Jadi, kau orang janganlah pelik pulak kenapa entri ni berbentuk karangan Bahasa Melayu untuk calon SPM.



Syahdunya malam ni. Rakan sebilik pasang instrumen "My Heart Will Go On". Ala, lagu tu kan lagu tema filem TITANIC. Famous kan lagu tu ? sedih je bila dengar lagu tu. Sebab saya teringat kat scene yang hero filem tu mati. Siyes, hati meruntun sedih dan turut sama menangis sambil cover pakai towel goodmorning bila tengok part tuh. Saya memang layan lagu ni. Tapi itu dolu-dolu la sebelum munculnya lagu PERMATA YANG DICARI - DHearty. Itu lagu nasyid. Bes ! siyes ! lirik lagu tu sangat bermakna. Sesuai untuk mereka yang berkasih sayang.






aku rasa semua orang yang berkasih sayang suka tiru aksi nieh.
( masa zaman kegemilangan cite nie lah)




Sekarang, rakan sebilik playkan instrumen "Ayat-Ayat Cinta" - Rossa..hmm..makin sedih pulak hati saya. lagu tu beskan..Sedih, gembira, syahdu camne entah. Yang pasti, saya suka lagu tu..eiskk...apa kena dengan saya malam ni. Macam terkapai2 kelemasan pulak.




kadang-kadang, saya rasa rindu sangat. Tapi saya tak pasti saya rindu siapa. Eh, jangan salah faham dengan ayat tu. Bukan bermaksud saya tak tahu rindu kat teman lelaki yang mana satu. Bukan2!! no no nooo!! Maksud saya, hati saya ni, macam rindukan sesuatu / seseorang. Ntah ! saya pun tak tahu. Tapi, saya rasa, saya rindukan Pencipta saya. Rindu. Rindu pada DIA yang Maha Penyayang.





DIA sentiasa bersama hambaNya





hati...dengarlah....fahamilah kata-kata ini....




"kadang-kadang ALLAH hilangkan sekejap matahari
Kemudian, DIA datangkan pula guruh dan kilat
Puas kita menangis, di mana matahari ?
Rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi "




Dugaan itu datang dalam bentuk yang pelbagai..Kita sebagai hambaNya harus tabah dan bersyukur atas setiap dugaan itu. Kerana, hanya ALLAH yang Maha Mengetahui akan perkara yang terbaik untuk kita.
























mummy, baba
kakak rindukan Ramadhan yang lalu..
kakak rindukan saat itu..
indahkan..
kenangan itu sangat bernilai buat kakak













Doakan yang terbaik untuk saya. Saya juga mendoakan, anda bahagia bersama keluarga tercinta.


Salam Ramadhan dari saya - cikbelog =)









terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

19 comments:

  1. cukup panjang hehee
    pastikan pose thn ni cukup tau heheh

    ReplyDelete
  2. pagi pagi aki da lapa...
    mcm mne kalu pose ni?
    iskk!! hahaha

    slm ramadhan gak ya!

    ReplyDelete
  3. puasa yang yok tengah hari bukak periuk..hehe. time mandi buat-buat tertelan air paip.tektik masa kecik dulu

    ReplyDelete
  4. semoga Ramadhan kali nie membawa rahmat buat semua.. insyaAllah.. jom tingkatkan amalan.. ^_^



    apa yg dah berlalu biarkan berlalu... yang mendatang hadapi dengan tenang... (>__<)


    selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  5. Selamat menyambut Ramadhan dan selamat berpuasa..

    ReplyDelete
  6. sugar2 - selamat menyambut Ramadhan juga =)

    telor - memang selalu cukup tau ..hahaha ;p


    aki - hehe nanti bulan pose, jangan lupa sahur yea..hehe..salam Ramadhan =)

    tapak kaki - masa kecik dulu selalu pose half day je..hehe

    ReplyDelete
  7. ain - tq , salam Ramadhan juga =)

    khidir - salam Ramadhan =)

    ReplyDelete
  8. ayam biasa berkokok jam 12 tengah malam
    jam 2 pagi kokok lagi
    seterusnya jam 4 pagi
    ...

    ReplyDelete
  9. teh r - ohh cikbelong ingatkan, ayam berkokok awal pagi je..hehe

    ReplyDelete
  10. sedihnyer entri cik belOg, ehehe..nampak mOod sedih je sb emiey pun tgh sedih..waarghh!
    sabO ea..xlama ag kite blik bOleh berpuasa ng family..

    ~_^

    ReplyDelete
  11. Selamat berpuasa dr kami untuk anda sekeluarga..semoga kita dapat menunaikan ibadah puasa dgn sempurna..

    ReplyDelete
  12. RastaMat - selamat berpuasa ;)

    hamzah lan - salam ramadhan ;)

    faza - selamat berpuasa juga :D

    emiey - tu lah..tak sabar nak habiskan 2 minggu nie ;)

    life - tq. selamat berpuasa juga :)

    ReplyDelete
  13. camat berpuasa! jangan ponteng2 pose au...kih3...:D

    ReplyDelete
  14. cik tiram - hekhek..jangan ponteng2 gak tau..hehee

    ReplyDelete

sila senyum sebelom komen +__+