dulu, saya tak suka. kini, saya cinta ;)

www.tips-fb.com

salam u ols =)



warghh ! saya sangat rindukan belog saya.


baiklah anda sekalian. hari ini hari ahad, tapi saya bukan nak ceritakan kisah hari ahad, tapi saya nak ceritakan kisah hari sabtu saya. Sangat mencabar, bagi saya sorang je la.



Begini, saya telah mempelajari sesuatu yang sangat saya tak suka. kamu pernah dengar kata-kata ini, "jangan membenci, nanti kamu akan mencintai" ? saya rasa, saya pikir, saya agak, kamu sememangnya harus mempercayai kata-kata itu.











saya sangat tak suka naik LRT, ERL, Star, Monorail, dan apa-apa jelah yang berkaitan ngan kenderaan awam yang spesis macam itu. Saya lebih suka naik bas yang terus tiba ke destinasi. Kenapa ? sebab, saya tak perlu bersesak-sesak dengan orang ramai. Demandkah saya ? oh, tidak. saya bukan mengada-ada, cuma saya agak tak suka menyusahkan diri saya. terukkan ? ya, itu perangai buruk saya. ;p





Dan, pada hari sabtu bersamaan dengan 14.8.2010, saya telah diajar oleh kawan saya untuk naik Star dari Bukit Jalil ke Bandar Tasik Selatan dan ERL dari Bandar Tasik Selatan ke Putrajaya. Menurut beliau, dengan menaiki kenderaan awam camni, tak de lah saya perlu tertunggu-tunggu di Melaka Central ibarat saya menunggu kembangnya bunga di waktu pagi. kalau ikutkan hati, saya memang nak naik bus transnasional je dari melaka ke putrajaya. Dan, saya akan amix bus pukul 4.00 petang. Jadi, memandangkan hari ini puasa, dan saya tak nak lah sampai ke umah pada ja 7.00 petang, saya pun naik la bus ke KL dan amix ERL ke putrajya.





saya rasa, perasaan cinta saya terhadap ERL sudah bercambah. yes ! kalau sebelum ini, saya tak suka naik kenderaan awam macam tu, tapi kini, saya dah jatuh cinta dengan kenderaan awam macam tu. seee! moral of da story, kau orang jangan tak suka sesuatu secara berlebih-lebihan, nanti kau orang akan terlebih mencintai sesuatu yang kau orang pernah benci tu. tak percaya ? cubalah. ;p





by the way, saya sangat suka pegi bazar ramadhan tadi. pecayalah ! saya mabuk melihat beraneka jenis air tadi. ohh! mabukkk..sangat mabukk..nasib baik mumy berjaya menenangkan saya. haha. nafsu kan ? well, bulan puasa camni memang la nafsu makan sentiasa meningkat.















bila la kat kampung saya nak wujud ERL ek ? hikss ;)















eh, korang sahur makan pe? cikbelog dah kenyang nie..hadehh








terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

12 comments:

  1. hehe ERL best tapi duit pon best hehee...

    ReplyDelete
  2. telor - ha ah..5 hengget tuhhh..hehehe

    ReplyDelete
  3. Aku benci lah kat kau
    .benci...benci..amacam?haha

    ReplyDelete
  4. senang de lrt ngn smua bnda tu...murah pun murah

    ReplyDelete
  5. fnd - wahh..benci buleh bilang cintaa laa..ekeke ;p

    Ann - yeapp ..betul..cikbelog baru belajar naek mende2 tuh..hehe

    sugar2 - hehe..teruja naik erl sebab kena tekan butang sebelom masuk..ekeke

    ReplyDelete
  6. ho3.. ERL memang best kan??

    cepat pun cepat.. duit pun cepat.. hak3..

    owh.. terpikir nk g berbuka di putrajaya next weekend.. hehe

    leh naik ERL lagi.. hehe

    ReplyDelete
  7. jgn benci bilang cinta.....
    jgn cinta bilang menyampah!
    bahayaa...
    hehehe

    ReplyDelete
  8. ERL best pe nye?
    tak pnah naik bnde alah tu..
    hahahahaha...
    :P

    ReplyDelete
  9. daboo - trimass ;)

    ain - jum berbuka sama2 :) hee

    kata kila - tu la, tapi itu je cara nak cepat..hehe


    a.k.i - memang bahaya tapi itulah yang selalu dibuat.hehe


    botak - best sebab cepat sampai umah.hehe

    ReplyDelete

sila senyum sebelom komen +__+