Janji bukan sekadar lafaz

www.tips-fb.com
Janji

bukan sekadar kata-kata

bukan sekadar ucapan





saya sangat tak suka apabila seseorang itu berjanji lalu memungkiri janji itu..tapi, di saat kemarahan memuncak menahan amarah tika janji dimungkiri, saya terfikir..saya juga sering mungkiri janji. Saya berjanji untuk menjadi hambaNya yang sentiasa patuh pada setiap suruhanNya dan menjauhi segala laranganNya..



Tapi, saya akui. Kadang-kadang saya gagal memenuhi tuntutan janji itu..lemahnya saya. Bukan saya tidak cuba untuk berubah. Saya cuba. Ingin menjadi sebaik-baik manusia. Jujur, terkadang saya leka hingga saya alpa akan kemaafan yang pernah saya lafazakan padaNya, saya alpa akan rintihan yang saya pernah bisikkan padaNya tatkala hati saya kecewa..lemahnya iman saya..




Betapa saya terlalu mudah memungkiri janji-janji itu. Saya terfikir, ada benarnya kata-kata ini, " What goes around comes around". kalau dah saya sendiri selalu memungkiri janji pada Nya, bagaimana harus orang lain menepati janji mereka pada saya ?




kadang-kadang saya terfikir, kenapa saya sering tertunggu-tunggu. Kenapa orang itu susah menepati masa tatkala berjanji dengan saya. Tanpa saya sedari, saya juga sering membuat Dia tertunggu hadirnya saya untuk mengucapkan syukur padaNya. Melafazkan kalimah Allahu Akhbar padaNya. .sungguh..saya sangat alpa..














Sekarang, ramai sangat yang memberi nasihat tapi dalam masa yang sama menambah dosa pada diri sendiri..Semoga setiap bicara dan tutur kata kita sentiasa disenangi olehNya yang Maha Esa. =)














Ya Allah,
Kau selalu hadir dalam hidupku
tatkala ku memerlukanMu..
namun,
setelah gembira menemuiku..
aku mulai alpa padaMu..
bimbinglah aku..
agar sentiasa bersamaMu..
kerana..
aku hamba yang sentiasa memerlukan
kasih sayang dariMu....














terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

5 comments:

  1. astaghfirullah.
    terima kasih atas nasihat tuan belog :'(

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..thanks dgn ilmu ini..syukran jazilan..

    ReplyDelete
  3. miss faten - saling ingat-mengingati antara kita =)


    telor - manis senyumanmu..ekeke

    sweet - tq ;)

    pencacai alim - sama2..ingatan untuk cikbelog juga

    ReplyDelete

sila senyum sebelom komen +__+