wanita;dirogol dan diperkosa , Lelaki ; merogol dan memperkosa

www.tips-fb.com





salam u ols :)


Harini aku nak share news dengan u ols semua..sila baca and beware! Kalau kau orang lelaki sekalipun, tolong la baca dan sampaikan pesanan ni pada kakak atau adik-adik u ols. Kepada kaum wanita, berhati-hati..Tolonglah berhati-hati. Mungkin ramai yang dah tahu tentang berita ni, tapi aku rasa tak salah kalau nak share benda ni dengan u ols semua..At least, kita sama-sama berwaspada..okei?





Hal ini berlaku di KL baru2 ni..cara baru orang memperdaya perempuan untuk dirogol. Kawan dia sendiri yang telah menjadi mangsa. Kawan dia keluar ofis agak lewat iaitu agak2 dekat malam juga. Dia terserempak dengan seorang kanak2 menangis di tepi jalan. Kerana kesian, dia hampiri dan bertanya budak tu kenapa dia sorang2 petang2 begini. Budak tu kata yang dia dah sesat dan minta dihantar balik ke rumahnya. Budak tu kemudiannya menunjukkannya sekeping kertas yang tertulis alamat rumahnya. Perempuan ni kira berhati mulia, tanpa mengesyaki apa2 terus bawa budak tu ke alamat berkenaan. Setibanya di rumah itu, dia pun menekan loceng pintu.. Sejurus kemudian dia pengsan lantaran loceng berkenaan disambungkan dengan wayar berkuasa tinggi.



Hari berikutnya apabila dia tersedar, dia berada di sebuah rumah kosong di kawasan berbukit, dalam keadaan telanjang. Kondom ada di merata2 dengan air mani berhamburan. Tak kurang 20 kondom semuanya. Dia langsung tak mengenali penyerangnya. Begitulah jenayah akhir2 ini mensasarkan mangsanya. Jika terserempak dengan keadaan sebegini, jangan sesekali turuti kemahuan kanak2 itu, sebaliknya hantar je dia ke balai polis yang berdekatan.





P/S: Hantarlah kepada rakan2 anda yang wanita supaya mereka berhati2 & hantar pada rakan2 anda yang lelaki supaya mereka boleh memperingatkan adek2, kakak2 & ibu mereka. Selamatkan mereka dari menjadi mangsa syaitan yang bertopengkan manusia. Jangan biar naluri keperihatinan mereka mendatangkan bahaya pada mereka sendiri







Artikel ni aku amix dari Facebook. Sesiapa yang ada Facebook, tentu pernah terbaca artikel ni. Aku pun tak pasti sejauh mana kebenaran artikel ini, tapi bagi aku, sama ada benar atau tidak artikel ni, itu tak penting. Yang penting, kita sama-sama amik iktibar dari artikel ni. Maklumlah, kes-kes rogol makin memuncak pada zaman sekarang ni.


Aku pun tak faham kenapa mereka yang tak bertanggungjawab [perogol] boleh menjadi segersang ini. Sanggup merogol sesiapa sahaja. Adakah masalah ini disebabkan oleh wanita pada zaman sekarang semakin bekerjaya? atau disebabkan wang hantaran terlalu tinggi ? hingga ada pihak lelaki yang sanggup merogol kaum wanita daripada mengahwini kaum wanita secara halal? Atau, adakah kerana faktor pemakaian kaum wanita yang semakin menjadi-jadi telah menyebabkan kaum lelaki gagal mengawal nafsu syahwat mereka? hmm...anda tahu jawapannya??









terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

9 comments:

  1. zaman sekarang memang bahaya. lagi-lagi untuk perempuan.. bahaya tak kira tempat. macam2 ley jadi.. huhu.. kadang-kadang, kita pun takut nak keluar rumah.. huhu

    ReplyDelete
  2. kesimpulannya.jgn percya kt sape2 yg kita takknl.npk je baik kdg2.haram perangai cm setan

    ReplyDelete
  3. zaman skang macam2 bley jadi..... kita sebagai pompuan bley berwaspada jer......

    ReplyDelete
  4. Lol tak bleh cakap mcm tuh
    dalam dunia ni tak bleh nak salahkan mana mana pihak
    masing masing ada keaiban diri masing masing
    apa yang penting adalah untuk terus perbaiki diri

    ReplyDelete
  5. haiya...kadang lg wsau jd ppuan ni..sng2 je laki lahant wt cmni kt ppuan..yg xbslh lak tu..cbe cri placur2 ke kalo btoi nk sgt...ni aniaya org...setan2

    ReplyDelete
  6. dua dua salah.
    laki - tak dapat kawal nafsu
    girl - pakaian mengghairahkan

    ReplyDelete

sila senyum sebelom komen +__+