daripada korang jadi Hipokrit baik jadi Hippopotamus

www.tips-fb.com
Salam :)

ilmu boleh didapati tanpa membaca


Saya hidup bermasyarakat
kehidupan saya dikelilingi oleh manusia mahupun haiwan dan tumbuh-tumbuhan
nama pun bermasyarakat
tak semestinya sesama manusia aje..ye tak ? hihikk

pokoknya..
bila hidup bermasyarakat
tiap bicara yang dituturkan haruslah waspada


kata-kata itu lebih tajam daripada mata pedang



pokoknya..
bila hidup bermasyarakat
tiap tindak tanduk itu perlu kena pada tempatnya


pokoknya..
bila hidup bermasyarakat
guna akal bukan nafsu
jangan lihat pada kelemahan orang lain semata-mata
kerana sebenarnya
orang yang menghina itu lebih lemah daripada orang yang dihina




tika dirimu diperlekehkan..
senyumlah dan ucaplah Alhamdulillah :)





cuba jadi yang terbaik itu lebih baik daripada pura-pura baik :]




Hippopotamus ni pun tak hipokrit

terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

27 comments:

  1. comel gak jadi badak ni... kuang3...

    ReplyDelete
  2. hippopotamus susah sgt nak sebut,tu pasal jadi hipokrit je heheheheheh :D gurau2

    ReplyDelete
  3. heheee..lebih senang sebut Filehippo hehehe

    ReplyDelete
  4. hehehe comel jadik badak, aikk da buang intense debate?

    ReplyDelete
  5. salam

    hah, betul yang menghina itu mmg lemah, nakmpak baik, pantang ditegur, buat apa je kan :(

    ReplyDelete
  6. pokoknya saja kah? daunnya??


    nasihat yang berguna..aku lupa nak bermasyrakat dengan tumbuhan..hehe

    ReplyDelete
  7. hipokrit?
    ramai org hipokrit,,
    lg2 cover mase makan depan lelaki, wahahaha

    ReplyDelete
  8. dah lama x tgk iklan blue hippo..tetibe je tingat..hehe

    ReplyDelete
  9. yang penting jangan hipokrit.. sucikan hati .. tu la penting...

    dah join belum?
    http://brokenterompah.blogspot.com/2011/01/pembukaan-blog-list-terompah.html

    ReplyDelete
  10. Hyee! Singgah sini lepak-lepak jap tadi dan ohh polo anda!
    Heyy btw lawa blog and happy blogging! Peace! :)

    Psst! : Baby Comel The Bob Marley Type!
    Psst! : Bloggis Comel Buat Perkara Tak Patut Jangan Tiru!
    Psst! : Lelaki Bersuara Emas Jadi MrBean!

    ReplyDelete
  11. betul tu...xsuka org berpura2

    ReplyDelete
  12. nice babe:) susunan kate yang best;p

    ReplyDelete
  13. Hipokrit perlu. Tapu kenalah pada masa dan tempat yg sesuai serta dengan niat yg baik ;)Header lu chun lah! Buatkan satu utk gua? Kiki. Ayat masin betul bila cakap dengan orang baru kenal. Maaf :D

    ReplyDelete
  14. seronok baca .. =)

    jadi diri sendiri lagi bgus..hehe

    ReplyDelete
  15. come hipotesis tu..
    ssh beno nak sebut..
    eheheeee

    ReplyDelete
  16. @padin ha ah la padin. dah buang sebab suka comment blogspot lagi.heee

    ReplyDelete
  17. jika mau memandang kedalaman hati diri sendiri...sebetulnya.. adakah yang tidak hipokrit? :)

    ReplyDelete
  18. 1st time aku sampai
    seronok kan hidup bermasayrakat dengan alam...
    cute je hippo tu..

    ReplyDelete
  19. cuba jadi yang terbaik itu lebih baik daripada pura-pura baik :]

    like2! xD

    ReplyDelete
  20. bluehippo..huhu
    kdg2 ada je manusia yg lbh suka hidup dlm kepura-puraan..

    ReplyDelete
  21. ha'ahhh setuju sgt ngn cikbelog..weehuuu jd dri cndiri lbh baik dari hipokrit....watpe nak malu dgn dri kita annnn...lbh bek org tahu sapa kita yg sebenar...n tma dri kita apa adanya...thats much better...^_^

    ReplyDelete
  22. Peja selalu sembang ngan kucing Peja... bertapa bermasyarakatnya Peja :D

    ReplyDelete

sila senyum sebelom komen +__+