Showing posts with label tips untuk gemuk. Show all posts
Showing posts with label tips untuk gemuk. Show all posts

Tips Untuk Gemuk Mengikut Teori Cikbelog

www.tips-fb.com
Salam.

Anda bosan kerana dikatakan terlalu kurus ? Anda letih mendengar rungutan rakan-rakan yang mengatakan anda tak de aset menarik ? Jangan risau..Jangan rungsing..Jangan sedih mahupun kecikkan hati anda. Keranaaa...cikbelog ada caranya. Memang terbaikk untuk u ols amalkan. :] muehehe memang dah macam orang jual ubat kat pasor malam dah gayanye!




katakan tidak pada kurus



Pasti korang tak sabar nak tau tips-tips nye kan? Nah, ni tips-tips nye. Sila follow tips ni okei. Kalau tak ikut dengan cara yang betul, konpem tak jadik. :]





Korang makan sebanyak yang mungkin ibarat hari ini hari terakhir korang hidup. Bunyik macam kejamkan? haha tak..sebenarnya ni lah cara paling baik. Korang makan je apa yang korang nak. Apa saje yang terlintas kat benak pikiran korang.


Contoh la kan, pukul 2 pagi, korang tetiba ngidam nak makan hey mc chicken, Mc Chicken Supreme, so juicy, so tasty (sambil menari gaya pompuan pakai baju kuning dalam iklan MC Donald..hekhekk). Korang terus jerk stat kereta then pegi je kat mana-mana Mc Donald yang berhampiran dengan umah korang. Jangan biarkan korang tido sampai termimpi-mimpi Mc Chicken Supreme tuh, okei?





Okei, sekarang ni aku nak listkan jenis-jenis aiskrim dan coklat yang bes lagi lazat lagi sedap lagi dan lagi dannnn pape je lah kan. Senang lah korang nak beli nanti. See, baikkan saya. Siap tolong senaraikan lagik tu. Sila terharu sekarang >_<


*Aiskrim Crunch by Nestle* Cornetto Classico * Royale Chocoluv Cornetto * Royale Strawberry Kisses Cornetto * Magnum * Ais krim 10sen sebatang * Paddle pop* White Chocolate * Daim * Toblerone * Cadbury * Kisses * Lollipop * Sugus
* Fruitale




Aku senaraikan eskrem dan coklat kegemaran aku je. Kalau korang nak tambah lain-lain coklat dan aiskrim pun tak pe. Pastikan korang makan setiap hari makanan ni. Kalau nak dapat kesan yang cepat, korang makan la setiap pagi, petang, malam, tengah malam. Sure, kesannya dapat dilihat dalam tempoh seminggu. Sila pecaya kata-kata aku ni kalau korang betul-betul nak gemok.



ni coklat dan eskrem tau, bukan kek mahupun roti.







Dalam sehari, korang makan nasi berapa kali ? Paling koman pun mahu 3 kali sehari gakkan? so, pastikan setiap kali makan, korang makan empat pinggan. Eh, korang jangan salah paham plak maksud aku nieh. Kang ada gak kuar Berita Harian atau Metro, tepampang tajuk utama " Mati akibat telan empat biji pinggan". Aku tak bertanggungjawab, okei.





Contoh la kan, pagi korang makan empat pinggan nasi. Tengah hari empat pinggan lagik pasti malam pun empat pinggan. Paham? paham tak ? kalau tak paham, sila tanya. Jangan buat-buat paham. Sikap suka buat-buat paham camnilah akan menyebabkan keputusan peperiksaan seperti UPSR, PMR, SPM dan STPM merosot. eh2..tetibaaa..



Kemudian, pastikan nasi tuh penuh pinggan dan tinggi macam Gunung Kinabalu. Okei la tu kan setinggi Gunung Kinabalu. Bila korang dah mampu habiskan nasi yang setinggi Gunung Kinabalu tu, korang up kan lagi bagi sama tinggi dengan Gunung Everest plak.




sila kawal nafsu anda :]


Itu sajork tip-tip yang dapat aku share dengan korang. Aku rasa tip-tip yang aku bagi ni pakej dengan penyakit kencing manis dan darah tinggi sekali kot. hahhaa. Pape pun, jaga pemakanan, jaga kesihatan okei. -__-


psstt : korang yang tag tu, sori sangat2 yea sebab tak wat lagik tag korang. Nanti aku wat. Jangan kecik ati tau. Dan jangan serik untuk tag aku.miahahhaa





Sejak cuti nieh, badan aku dah jadi macam tong gas dah. Hadoiii, gemowk giler! pas makan, tido, pastu makan pastu tido pasti makan, bla bla blaa....betul-betul penternak lemak yang berjaya la aku nieh.

terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]

sayangi body anda !

www.tips-fb.com

salam u ols ;)



da makan ? camne hari ni ? banyak keje tak nak kena wat ? cikbelog agak bz lately..maklom la kelas da on..balik pon lewat..malam kena tido awal sebab esoknye nak gi class plak..camtu la kan kehidupan seorang pelajar..hikhikk..



btw u ols, hari ni cikbelog nak share sumtink untuk u ols yang terlalu obses nak kurus..i ols pon tergolong gak lam golongan ni tapiiii...i ols tetap sumbat mulut ni ngan makanan walaupon bising2 nak kurus..hahaha..pompuannn..biasala kan.. ;p







tadaaaaa!!


beliau makan setiap 15 minit tapi tak gemuk2!!



AUSTIN - Seorang gadis yang menjadi pelajar sebuah universiti di Amerika Syarikat (AS), Lizzie Velasquez makan 60 kali sehari tetapi memiliki berat badan seperti kanak-kanak berusia lapan tahun, lapor sebuah akhbar semalam.



Velasquez menghidap penyakit Sindrom Neonatal Progeroid (NPS), menyebabkan dia cepat tua, hilang lemak dan tisu badan.



Untuk kekal bertenaga, pelajar perempuan berusia 21 tahun itu makan setiap 15 minit dalam sehari dengan pengambilan tenaga bersamaan 5,000 hingga 8,000 kalori tetapi berat badannya tidak pernah melebihi 27.4 kilogram.



"Saya selalu menimbang berat saya dan saya akan teruja jika berat saya bertambah walaupun cuma 0.4 kilogram," kata Lizzie yang memiliki ketinggian 157.5 sentimeter.



"Saya makan sedikit kerepek, gula-gula, coklat, piza, kek, donut, ais krim, mi dan kuih sepanjang hari dan saya sedih apabila orang mendakwa saya kurus kerana menghidap aneroksia," tambahnya.



Lizzie dilahirkan empat minggu pramatang dengan berat cuma 1.1 kilogram dan kesihatannya sering terganggu.- Agensi










[ sumber ]



kesian kat beliau kan ? jadi, kepada mereka yang terlalu obses tu..maksud i ols, yang sampai tahap makan dan muntahkan balik makanan tu [ anorexia / bulimia ], korang patutnya ubah tabiat tu..kalau nak cantik, elakkan la daripada kegiatan memuntahkan balik apa yang korang makan..nanti efek plak kat kesihatan korang..lebih baik korang amalkan diet yang sihat..kalau nak cepat kurus..pegilah SLIM WORLD atau LONDON WEIGHT MANAGEMENT..hhhiiihii..



korang nak tips untuk kurus ? nah, cikbelog bagi tips untuk korang :



1. Ambil sarapan pagi.
2. Banyakkan minum air kosong.
3. Berhenti makan sebelum kenyang.
4. Senaman !! penting k!
5. Jangan makan makanan ringan atau minum minuman bergas.
6. Banyakkan makan epal hijau.


walaupon i ols ni tak kurus orangnye, tapi tak salahkan i ols bagi tips untuk kurus secara sihat ? hehehehe


korang nak tips untuk gemuk ?


1. lepas makan nasi 4 pinggan, korang terus tido

2. makan telur goreng /masak separuh

3. banyakkan makan cheese

4. minum air manis tapi jangan banyak sangat..kang kena kencing manis plakk..

5. tido petang

6. makan dan makan dan makan tapi pastikan korang makan sampai habis..kalau makan tak habis tak de maknanya!



jadi kawan kawan sekalian, bersyukurlah kita dengan anugerah yang diberikan oleh Allah s.w.t tapiii walaubagaimanapun, korang tetap kena jaga kesihatan korang jugakk..kalau overweight atau tak cukup berat susah jugak..tak elok untuk kesihatan kamu..jadi saya harap, korang semua sentiasa jaga kesihatan yea ?


neway, tenkiu kat kawan cikbelog yang sudi share info nie ngan cikbelog..trimas!! nanti cikbelog blanje makan durian..ihikk ;p



psssttt : wekend ni ade clas ganti leww..tak leh balik umaa..wowowowwoooo ;(








MyEm0.Com
terima kasih daun keladi, lepas baca jangan lupa komen sekali yo ;]